Analýza klíčových slov

Komplexní SEO správa pro vás není to pravé a chcete si na SEO pracovat sami, ale chcete mít dobře položené základy? Může se vám hodit analýza klíčových slov.

Co je analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov je proces, při kterém identifikujeme slova a fráze, které vaši potenciální zákazníci hledají na internetu. Tato data jsou nezbytná pro vytvoření obsahové strategie, která osloví správné publikum ve správný čas a na správném místě.

Na základě analýzy zjistíte:

  • Co lidé skutečně hledají ve vašem oboru.
  • Jakou má dané téma konkurenci na trhu.
  • Které klíčové fráze přivedou návštěvnost, která má skutečný obchodní potenciál.
Ukázka základního pohledu analýzy klíčových slov

Proč je analýza klíčových slov základním dokumentem?

Bez analýzy klíčových slov je vytváření obsahu spíše náhodou než strategií. Můžete psát skvělý obsah, ale pokud necílíte na správná klíčová slova, vaše úsilí nepřinese očekávané výsledky.

Rukama už nám prošly desítky projektů, kde majitelé utratili stovky tisíc korun za obsah a neustálé přepisování popisů kategorií a produktů, aniž by to mělo nějaký efekt na reálnou návštěvnost. Tomu se chcete rozhodně vyhnout.

S analýzou klíčových slov získáte:

  • Kompletní přehled toho, jak lidé vyhledávají vaše témata na internetu.
  • Představu o potenciálu celé snahy o lepší SEO – dozvíte se, na jaké hledanosti se reálně můžete dostat.
  • Návrh na úpravu stromu kategorií (produktů nebo článků) nebo tvorbu parametrických kategorií.
  • Jasný směr pro tvorbu obsahu – od blogů a článků po popisy produktů. Analýza klíčových slov je ideální podklad pro tvorbu obsahové strategie.
  • Návod na vyšší viditelnost ve vyhledávačích.
  • Konkurenční výhodu – budete vědět, kde jsou mezery na trhu a jak je využít.
Ukázka rozpadu klíčových slov dle klasifikace – podle témat důležitých pro váš byznys

Jak analýza klíčových slov funguje?

  1. Podrobně proklepneme váš web i weby vašich konkurentů. Podíváme se, na jaká klíčová slova už umisťujete a na jaká naopak ne. Provedeme široký sběr dat a výsledkem může být dokument o desítkách, někdy i stovkách tisíc klíčových slov.
  2. Data očistíme a podrobně zanalyzujeme – ke každému slovu zjistíme hledanost, vaší pozici, sezónní výkyvy, konkurenčnost a řadu dalších datových bodů, které vám pomůžou se lépe rozhodovat, jak s frází naložit.
  3. Klíčová slova roztřídíme (klasifikujeme) do tématických kategorií, které vám pomůžou v datech najít to nejzajímavější. To je časově nejnáročnější část, u větších datasetů zabere i desítky hodin (ani AI si s tím zatím dostatečně neporadí ✌️)

Výsledkem je excelová tabulka, kterou využijete například pro:

  • změnu informační architektury webu
  • tvorbu obsahové strategie pro web nebo blog
  • stanovení priorit, na jaké fráze se zaměřit jako první
  • pochopení, jak o vašem tématu mluví a přemýšlejí vaši zákazníci
  • optimalizaci PPC kampaní
Ukázka přehledu klíčových slov pro konkrétní téma, kdy řešíme klíčová slova spojená s fakturami a účetnictvím zdarma

Praktická ukázka klíčovky

Zde pro vás máme ke stažení ukázkovou analýzu klíčových slov, kterou jsme zpracovávali pro malého klienta v jedné niche v účetnictví.

Kolik analýza klíčových slov stojí?

Od 30 000 Kč (od 36 300 Kč s DPH).

Každý projekt je ale jinak velký a náročnost se liší, napište nám pro odhad.